De câte ori alegi cafeneaua pentru design și nu pentru… cafea? O dezbatere pentru antreprenori și nu numai

Business Therapy - DesignTherapy

Trebuie să recunoaștem: designul locurilor pe care le alegem pentru răsfăț – masă, cafea, o prăjitură – ne influențează mult. Mai ales că de câțiva ani și ne-am obișnuit să lucrăm din astfel de locuri. Eu una am câteva cafenele preferate, unde merg mai ales pentru că îmi place locul. Cafeaua cea mai bună, pentru mine, este la FLAT. Coffee&Bikes, se știe. Revenind, Romanian Design Week aduce anul acesta o dezbatere interesantă. Astfel, prin 441 Design Powerhouse se lansează Découverte, o serie de evenimente dedicate designului și businessurilor HoReCa.

În Horeca exista 4 piloni și unul fără celălalt nu pot garanta succesul unui business pe termen lung: poziționarea la nivel de oraș, arhitectura de interior (cum arata, cum se simte locul), produsul și echipa (serviciile, interacțiunea cu clientul). Întotdeauna scopul final este vânzarea, fără elementul economic, un business nu poate supraviețui oricât de bine ar arăta. În acest context, evenimentul propus de 441 Design Powerhouse este unul cât se poate de binevenit. 

Organizată în cadrul Romanian Design Week 2023, Café Découverte – un café éphémère pune pe masă cafeaua de specialitate și invită două industrii strâns legate – cea a designului și cea a cafenelelor – la o discuție despre cum se influențează reciproc, cum pot să colaboreze mai bine și cum pot contribui, împreună, la evoluție.

Cafenelele de specialitate la noi au luat avant încă de acum 10 ani, fiind o piață libera ce a putut susține foarte multe businessuri. Astfel că Bucureștiul a devenit foarte cunoscut la nivel european pentru cafenele de aici, sunt undeva la 100 numai în Capitală.

Alina Filipoiu, 441 Design Powerhouse

Cu cine dezbatem?

Invitați la dezbatere pe: Bogdan Georgescu (Mabo Coffee Roasters), Răzvan Popa (Boiler Coffeeshop – unul dintre locurile unde am lucrat des), Teodora Pitiș (Sloane Coffee), Bogdan Ciocian (Meron) și Vlad Drînceanu (Bad Habits).

Ne doream de mult timp să facem un eveniment unde să discutam deschis cu oamenii din industria Horeca despre design (atât de interior cât și grafica și branding) și să aflam cum le influențează businessul, cum au luat decizia să învestească în asta și cum s-a tradus asta la nivelul comportamentului consumatorului dar și a vânzărilor, spune Alina Filipoiu de la 441. 

Din punctul său de vedere, antreprenorii sunt din ce în ce mai deschiși la a investi și văd impactul pozitiv pe care îl poate avea designul. În București dar și la nivelul țării, în ultimii ani, s-a pus din ce în ce mai mult accent pe partea de design, uneori în detrimentul produsului însă credem că suntem cu mult mai focusati pe „cum arata” un local public decât alte orașe din Europa, adaugă Alina. 

Care este investiția necesară?

Un proiect bun necesita o investiție destul de mare,  greu de estimat având în vedere că un proiect depinde de alegerile de materiale, de intervențiile necesare în locația aleasă, de echipa de construcții, de prețul oscilant al materialelor.

Ca să facem un efort de imaginație, pentru 50 mp de exemplu ar fi o investiție începând cu 60 de mii euro fără echipamente și se duce până la 100 de mii de euro pentru o locație remarcabilă, apreciază Alina.

Doar câteva birouri de design și arhitectură din țară s-au specializat pe anumite ramuri ale ospitalității, 441 Design Powerhouse included. De ce așa puține?

Diferența fata de rezidențial sunt noțiunile pe care trebuie să le dobândești. Un spațiu public este diferit de rezidențial prin materiale, dispunerea în spatiu, fluxuri de circulație, poziționarea echipamentelor și bineînțeles atmosfera. Scopul este acela de a crea un loc unde oamenii își doresc să vina atât pentru atmosfera și design dar acestea sunt doar elemente ce scot în evidenta produsul, mai explică specialistul.

Programul evenimentului și detalii pentru înscriere

Dacă ai vreme (și dacă nu, nu ar strica să-ți faci), oprește-te la acest eveniment. Mai ales dacă ești interesat de antreprenoriat în domeniu, dacă vrei să-ți extinzi sau să-ți faci un upgrade businessului. Iată programul:

Programul Café Découverte

  • Sâmbătă (27 mai) & Duminică (28 mai)
  • 11:00 coffee & friends
  • 13:00 panel talk
  • 15:00 coffee & more

Participarea este gratuită în baza înscrierii:

Facebook event:

Instagram:

Parteneri: Baumit, XT Deco

Susținut de: Zoiss, Urmet, Artisan Coffee Gear, San Marco, Bardezzi, DeLonghi, Retrodraft, Casa de Vinuri Cotnari, Pepsi Romania

Parteneri cafea: Mabo Coffee Roasters, Boiler Coffeeshop

Cu sprijinul: Atelier 030202, Teatrul de Comedie

Parteneri Media: Designist, Startup.ro, Igloo, Startarium, Espressoman, Zeppelin, Zile si Nopti, Design Therapy, LoveDeco

Foto principal: AdobeStock.

Share This Post!