Ah, de câte ori nu ați început ziua cu: eu cu ce mă mai îmbrac azi?! Dar cum ar fi ca hainele, acelea pe care le aveți, să se transforme în funcție de mood și de locul unde veți merge în ziua respectivă? Larisa Dragna este unul dintre designerii noii generații. Îi recunoști stilul și îi recunoști ideile odată ce ai făcut cunoștință cu brandul ei. Creează haine care arată diferit de ce vezi prin magazine, se joacă cu texturi și asimetrii, face piese care sunt în același timp vestă, jachetă, cămașă, rochie… Face îndrăznețul accesibil unei ținute de zi cu zi și te face să te simți… altfel.
Larisa a început să lucreze oficial la propriul brand în urmă cu 7 ani. Dar cocheta de mult timp, deși part time, cu acest domeniu. Nu a fost un dezavantaj, spune designerul. De ce? Pentru că o evoluție pas cu pas, fără etape arse, i-au stabilizat viziunea și au ajutat-o să devină vocea care este acum. Deși de la început și-a dorit ca brandul ei să devină unul recunoscut internațional, însă este un antreprenor precaut. Cu toate acestea, nu se vede făcând altceva.
Evolutia a fost una lenta, ceea ce consider ca m-a ajutat sa rezist pana acum. Aspiratiile au fost mereu pentru a ma extinde la nivel international cu potentiale colaborari, dar pe parcurs am inteles si riscurile implicate intr-o asemenea miscare, iar in momentul de fata consider ca nu sunt inca pregatita pentru un asemena pas.
O identitate, dar mereu ancorată în realitate
Vă invit mai jos să descoperiți ce înseamnă designul vestientar pentru Larisa Dragna, ce înseamnă un business pentru un tânăr antreprenor și cum a reușit să treacă de un an dificil. Business therapy, indeed.
Ce înseamnă pt tine să ai businessul tău?
A avea propriul business iti ofera o libertate de a construi o identitate, insa libertatea vine impreuna cu responsabilitati si decizii greu de luat.
Cum crezi că influențează businessul tău viața altor oameni?
Consider ca ne-am creat un sistem in care suntem esentiali cu totii pentru a functiona. Asa cum bussinessul meu are nevoie si de magazine de deschidere pentru a ajunge mai usor la client si atelierele colaboratoare au nevoie de comenzi din partea noastra, a designerilor, pentru a isi pastra angajatii si a isi plati chiriile.
Cum te simți ca fiind unul dintre puținii designeri care face ce faci tu?
Nu ma simt intru-un fel diferita de alti colegi, sunt multi designeri romani pe care ii admir. Poate ca am reusit ca delimitez mai clar, in ultimii ani, imaginea brandului Larisa Dragna, dar consider ca acesta este scopul nostru, de a construi o identitate si a ramane consistenti in ceea ce facem.
Sfaturi pentru supraviețuire
Cum ai supraviețuit acestui an?
Desi am pornit anul cu planuri de dezvoltare a atelierului, am fost nevoita sa iau decizii de restrangere a acestuia. In prima etapa am inghetat investitiile, am renuntat la spatiile de depozitare, am micsorat toate cheltuielile de unde se putea.
Ce te-a învățat 2020?
Ceea ce cred ca ne-a invatat pe toti, ca este foarte important sa te poti adapta oricarei situatii, ca trebuie sa iti pastrezi optimismul si sa cauti solutii constant pentru a imbunatati ceea ce faci.
Ce sfat crezi că i-ar ajuta pe alți antreprenori la început de drum sau care se află într-un impas?
Personal consider ca este extrem de important sa stii unde te pozitionezi pe piata, sa nu te rupi de realitate, sa stii mereu care iti sunt limitele, cat poti sa investesti si unde sa te opresti.
Dacă ți-a plăcut acest articol, îți recomand să citești și: 3 designeri români și-au unit ideile și au creat cele mai frumoase cadouri de Crăciun
Fotografii: Larisa Dragna
1 Comment
[…] (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Sursa: DesignTherapy: […]