De multă vreme nu mai cumpăr haine la volum. De multă vreme îmi iau doar lucruri care îmi plac cu adevărat. Care spun ceva despre mine. Pe Ovidiu Mureșanu mai întâi l-am urmărit prin prisma jobului său în industria revistelor glossy, apoi ca influencer – unul dintre puținii bărbați din industrie, dar m-a cucerit complet odată cu businessul său – magazinul The Stories of O. Ovidiu este un om cald, blând, bun. Implicat în cauze sociale, generos și simpatic. Creativ și serios. E suficient să-l urmărești pe Instagram ca să vezi cât efort depune. Așa că azi vă zic povestea lui O. – un om și un business creativ care mă uimește mereu prin generozitatea lui.
Ovidiu Mureșanu și-a început cariera de freelancer/soloprenor cu blogul său, un site de lifestyle masculin. O nișă prea puțin exploatată și azi, în curând 10 ani mai târziu. Pe vremea aceea businessul era mai degrabă o pasiune, nu o sursă constantă și consistentă de venit. A explodat influencer marketingul și iată-ne azi. Ovidiu este un nume de referință în industrie și generează campanii de lifestyle la standarde înalte. În plus, de câțiva ani are un shop – The Stories of O. – unde vinde tricouri, hoodies, cămăși cu un mesaj vesel. Primul tricou pe care l-am remarcat eu a fost O., viața mea! Desigur, greu de ignorat.
Au urmat însă colecții numeroase, de Crăciun, de vară, de pandemie, iar mai nou una cu TikTok. De altfel, acesta este un alt lucru pe care îl admir la Ovidiu. Să ne înțelegem, Ovidiu nu mai are 17 ani astfel încât să creeze conținut pe Tok Tok ca și cum ar respira. Dar chiar și așa, O. este un fenomen pe Tik Tok.
Pe această rețea unde conținutul este efemer (și atât de mult!), O. a reușit să creeze conținut care generează sute de mii de vizualizări cu dezinvoltura unui puști. De fapt, cred că acesta este secretul lui în tot businessul.
Mai jos îl las pe Ovidiu să vi se descopere:
De la un blog la colaborarea cu TikTok
Când ai început povestea ta cu O. și ce îți imaginai că se va întâmpla cu ea?
Blogul meu (ovidiumuresanu.com), a aparut acum 7 ani, ca blog de lifestyle masculin. In acel moment nu exista termenul de influencer, si chiar si bloggerii erau priviti destul de ciudat de catre cei din industria de publicitate sau de moda, pentru ca eram putini in Romania, iar nimeni nu isi va imagina atunci cat de puternic va exploda industria influencer marketing in urmatorii ani.
Ca atare, desi am gandit blogul ca pe un produs de publishing (avand atatia ani de munca in industria revistelor glossy in spate), nu am crezut ca intr-o zi voi reusi sa traiesc doar din asta. Nu m-am gandit atunci ca voi lansa colectii in colaborare cu designeri renumiti de la noi, cum ar fi Ioana Ciolacu, sau cu branduri internationale, cum sunt Mastercard sau TikTok, cei din urma pentru care tocmai am lansat recent o colectie, intitulata O.K. TikTok.
Dar asa cum am repetat de nenumarate ori, e foarte important sa iti urmezi visul, dar sa visul asta sa il construiesti ca pe un business, sa nu ramana la stadiul de fantezie frumoasa si atat. Pentru ca doar asa vei avea succes.
Cum te simți ca fiind unul dintre puținii (cred că singurul) care face ce faci tu?
Nu m-am gandit niciodata la asta, pentru mine e important ca ceea ce fac sa aduca macar un zambet, sa bucure sau sa inspire , fie ca vorbesc aici de brandul meu de imbracaminte, The Stories of O., sau de ceea ce fac pe blog, pe Instagram, Facebook sau TikTok.
Răbdare pentru rezultate
Ce înseamnă pt tine să ai businessul tău?
Inseamna o multime de provocari, pe care orice antreprenor din Romania le cunoaste. Stufosenia administrativa, comunicarea greoaie cu tot ce inseamna autoritatile statului, fac parte din tabloul nostru lunar.
Insa, pe de alta parte, orice business care pleaca de la zero si e facut cu consecventa si cu un plan de afaceri si comunicare bine construit, o sa aduca si rezultate. Nu atat de repede, pentru ca nimic nu se intampla peste noapte, dar rezultatele bune nu au cum sa nu apara la un moment dat.
Intre birocrație și creație
Cum crezi că influențează businessul tău viața altor oameni?
Mi-am dorit intotdeauna ca The Stories of O. sa transmita mesaje de dragoste sau haioase, si din cum a aratat numarul de comenzi de anul acesta, cred ca am si reusit sa ajungem la mult mai multi oameni in 2020.
In perioada starii de urgenta am lansat si un tricou cu un mesaj special: O. sa fie bine! din vanzarea caruia am folosit profitul pentru a produce astfel de tricouri pentru voluntarii din spitale sau din cantinele sociale. Ne bucuram ca oamenii au reactionat imediat si si-au comandat aceste tricouri, pentru ca astfel am reusit sa aducem un mic gand de speranta celor suferinzi.
Te vezi făcând altceva?
Da, as putea face orice (sau aproape orice, ca nu ma vad pilot de avion sau chimist de renume mondial). Insa m-am ghidat intotdeauna dupa principiul ca viata e plina de surpize, asa ca sper sa ajung intr-o zi sa am propria terasa pe o plaja unde sa prepar cocktailuri pentru prietenii veniti din toata lumea.
Când viața te pune pe fast forward
Cum ai supraviețuit acestui an?
Am supravietuit invatand. A fost un an pe fast forward din punctul de vedere al business-ului, pentru ca shop-ul meu online, The Stories of O., a devenit principalul generatoare de venit in acest an.
Ca atare i-am acordat mult mai multa atentie, am imbunatatit experienta de cumparare, am lansat mai multe colectii si produse, totul pentru a face brandul The Stories of O. mai atractiv, mai ales in aceasta perioada in care oamenii isi doresc sa isi mai si descreteasca fruntile. Si o pot face purtand, de ce nu, o bluza sau un tricou cu un mesaj haios.
Ce sfat crezi că i-ar ajuta pe alți antreprenori la început de drum sau care se află într-un impas?
Sa isi regandeasca businessul. Sa nu fie nostalgici, ci sa se reinventeze in cazul in care ceva nu functioneaza.
Nostalgia nu are ce cauta intr-o afacere. Si da, sa profite de faptul ca online-ul este omniprezent, asa ca sa nu ignore comunicarea in social media, ba din contra.
Si foarte important este sa isi faca macar un site de prezentare, daca nu un shop online.
Importanța prieteniei în pandemie
Ce te-a învățat 2020?
Ca prietenii sunt foarte importanti. Nu e ca nu stiam asta deja, dar in lunile in care am stat atat de mult in casa, in care ne-am vazut mai putin, in care petrecerile au lipsit, faptul ca am reusit sa tin legatura cu prietenii online si sa ne simtim cat de cat aproape, a fost o lectie sa invat sa ii pretuiesc si mai mult.
Iar din punctul de vedere al afacerii, ohhh, am invatat atat de multe! Sa fiu mai rabdator, sa comunic mai eficient si sa nu ma impotrivesc schimbarilor, ba chiar sa ma bucur ca se intampla!
Pe Ovidiu îl mai puteți citi aici. Și de urmărit, vă invit să-l urmăriți pe Instagram. Iar de comandat, puteți comanda de aici: Thestoriesofo.ro.
Dacă ți-a plăcut acest interviu și ai găsit în el măcar un strop de inspirație, te invit să citești și: Designer. De vieți. și Arhitect. De brand personal. De business.
1 Comment
[…] (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Sursa: DesignTherapy: […]