Organizator. De spații. De business. De timp.

Business Therapy - DesignTherapy

Diana Mihaila

Diana Mihăilă este primul Master Professional Organizer din România. Este primul specialist în organizare certificat internațional după ce a elaborat o metodă proprie de organizare pentru camerele copiilor de 0-3 ani. Ce face Diana Mihăilă are legătură cu spațiul în care trăiești, muncești, dar și cu felul în care te organizezi ca business, ca persoană. Sigur, primul lucru pe care l-am învățat de la ea a fost un truc cu umerașe. Dar apoi am învățat să-mi organizez timpul. Alții – în special în zona clienților de pe segmentul corporate – au învățat să organizeze un spațiu care să eficientizeze businessul, un workflow și așa mai departe. Iar 2020 este anul organizării. Neoficial, desigur. Pentru că am fost nevoiți să ne reorganizăm viețile cu totul. Și businessurile.Ce poți învăța tu de la primul Master Professional Organizer din România? Să vedem!

Am cunoscut-o pe Diana acum 5 ani la un eveniment IKEA. În teorie activam pe aceeași nișă și ar fi trebuit poate să fim concurente. În practică… am făcut click imediat. M-a surprins la Diana stilul milităresc care o face atât de bună în profesia ei, îndulcit de căldura omului care vrea, înainte de orice, să te ajute. Practic pe asta se bazează întreg businessul ei azi. Dorința de a te ajuta. Fie că vorbim de business sau de organizare personală. 

Ikigai, KonMari, Hygge – metode deja mastered de Diana

Povestea de dragoste între Diana și organizare a început prin liceu, când alcătuia sisteme care să o ajute să învețe mai ușor și să își păstreze spațiul funcțional. Experimentele făcute de-a lungul anilor au ajutat-o să înțeleagă cât de important este să existe un flux al spațiilor și al obiectelor și cât de mult se poate el modifică atunci când intrăm într-o nouă etapă de viață. 

Până acum, Diana s-a format  în sistem nord-american, scandinav și asiatic și am aprofundat filosofii precum Hygge, KonMari, Ikigai și Feng Shui. Scrie pe blog și ține workshop-uri pentru corporații și pentru publicul larg.

Programul #MAREAORGANIZARE pe care l-a conceput pentru a pune casa în ordine cu sens în 30 de zile a fost ales de Parlamentul European drept o inițiativă cu impact pozitiv pe scară largă. În 2019, Facebook a inclus-o pe Diana în rândul liderilor de comunități pentru grupul pe care l-a fondat, #IdeiOrganizare

Ce înseamnă să deschizi o nișă de business

Diana Mihăilă a deschis o nișă de business practic în 2017 odată cu prima certificare obținută. Deși deja scria pe blog despre organizare și soluții de amenajare pentru spații – rezidențiale sau office – și nu numai, practic atunci întreaga sa abordare a devenit una oficială. Și nu s-a limitat la a scrie despre asta, ci a acordat (și acordă) consultanță, în special în zona corporate.

Pe segmentul rezidențial, întreaga sa viziune a fost împărtățită într-un grup de Facebook care a ajuns la peste 14.000 de membri, un site și o comunitate engaged. În plus, se află deja la a treia ediție de #MareaOrganizare – un eveniment care reunește idei, metode, soluții pentru organizare, cu o tematică diferită de fiecare dată. 

Mai jos am lăsat-o pe Diana să vorbească mai mult despre pasiunea și stilul său de viață care au devenit business. 

Un exercițiu al binelui

Cum crezi că influențează businessul tău viața altor oameni?
Fiecare zi este un exercițiu al binelui. În clipa în care am realizat câtă împlinire aduce un dar pe care îl faci fără a aștepta nimic, am câștigat! Sunt conștientă că activitatea mea are impact asupra unui număr mare de oameni și o fac cu responsabilitate și decență.

Cum te simți ca fiind unul dintre puținii (cred că singurul) care face ce faci tu? Te vezi făcând altceva?
Mă simt responsabilă și norocoasă. Este senzațional să trăiești o astfel de experiență, nu se întâmplă în fiecare zi să deschizi un drum. Dar sunt un râu în matcă, drumul meu se modelează firesc.

 

Să am business-ul meu înseamnă să aleg direcția în care vreau să cresc. Antreprenoriatul este foarte solicitant, nu ai program fix și nici week-end-uri libere. Ești mereu conectat. Dar are o parte senzațională. Îți dă libertate! Eu aleg ce fel de profesionist vreau să fiu și cum valorific oportunitățile ce îmi ies în cale.

Ce-ți imaginai că se va întâmpla cu businessul tău atunci când ai început să construiești în această direcție?
Prima certificare am obținut-o în 2017, când fiul meu cel mare avea doar câteva luni. Iar cea mai importantă recunoaștere de până acum a fost în 2019, cu puțin înainte de nașterea celui de-al doilea copil, când am creat o metodă de organizare ce mi-a fost validată prin oferirea titlului de Master Professional Organizer.

Mi-am imaginat multe lucruri și tocmai de aceea unele s-au și întâmplat. Îmi place să îmi fac planuri, deși știu că nu toate vor ieși. Dar ele îmi dau energie să merg înainte și să îmi imaginez situații care poate azi par nebunești, așa cum altele au părut în trecut, iar acum sunt în categoria realizări. Grupul cu idei de organizare, de pe Facebook, cea mai mare și cea mai apreciată comunitate de profil din România, este dovada vie. 

Pandemia și businessul

Cum ai supraviețuit acestui an?
Hrănindu-mi optimismul. Îmi cultiv starea de bine pentru a fi cât mai conectată la viață și pentru a mă adapta la ce aduce ea. Este un exercițiu continuu pe care îl fac, căci este esențial să învățăm să trăim azi și să ne bucurăm de ce avem.

Lucrurile și experiențele au ajuns să se perimeze prea repede. Dacă mi-am cumpărat ceva, imediat îmi doresc un alt lucru. Dacă am realizat ceva, imediat ne gândim ce fac mai departe. Vreau să învăț să iau pauze și să savurez fiecare etapă.

Lecțiile lui 2020

Bun, rău, cum a fost el, 2020 a avut și vreo lecție pentru tine ca antreprenor?
2020 m-a învățat ceva ce știam: că drumul este despre mine! Anul acesta m-a făcut să mă concentrez mai mult pe viziunea mea și mai puțin la acțiunile altora.

Ce sfat crezi că i-ar ajuta pe alți antreprenori la început de drum sau care se află într-un impas?
O afacere trebuie să o începi din pasiune, nu doar din perspectiva unui potențial profit. Banii nu sunt totul! Dacă trebuie să faci ceva zi de zi doar pentru bani, nu vei avea energie pentru mult timp.

Antreprenoriatul înseamnă anduranță. De cele mai multe ori trebuie să găsești soluții pentru a te menține cu capul deasupra apei. Când ai pasiune, ai și motivație și vei găsi mai ușor soluții care să te urce înapoi în barcă.

Alături de Diana, la #MareaOrganizare2, în septembrie 2019

Pe Diana o găsiți și aici. Sau aici: DianaMihaila.ro, unde, în curând, va da drumul unui shop online cu produse specifice dedicate organizării. Deci stay tuned!

Acest material face parte dintr-o serie mai amplă – BusinessTherapy – care reunește antreprenori din diverse domenii. Ce au ei în comun? O abordare diferită, inedită în ceea ce privește produsul sau serviciile livrate. Sunt deschizători de drumuri, oameni care inspiră și care te provoacă să te redescoperi. 

Dacă ți-a plăcut acest articol îți recomand și: Arhitect. De brand personal. De business.

Share This Post!

1 Comment

  • Organizator. De spații. De business. De timp. | DesignTherapy - Good Media Romania noiembrie 19, 2020 at 4:57 pm

    […] (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Sursa: DesignTherapy: […]