Sigur o știți pe Diana Mihăilă. Este primul (blogger) professional organizer din România. Adică are o diplomă în organizare. Nu doar a casei, ci și a biroului, a timpului, este specialist în metoda Kon Mari (a faimoasei Marie Kondo) și, peste toate, e o persoană cu o răbdare fantastică. Așa că, dacă tot vine perioada sărbătorilor și sigur vă puneți pe făcut ordine prin casă, am zis să întreb expertul. Și bine am făcut, că sigur veți descoperi lucuri interesante și voi!
Regula celor 90 de zile
Știți când vă uitați la hainele alea pe care nu le-ați mai purtat de doi ani, dar nu vă îndurați să le dați că sigur-sigur o să le mai purtați. Există o metodă super-simplă să vă convingeți că asta (nu) se va întâmpla. Lăsați hainele pe umeraș, dar îl puneți invers. Dacă la schimbarea sezonului (teoretic după 90 de zile) umerașul este fix în aceeași poziție… well, e timpul să vă despărțiți.
Împachetarea hainelor după metoda Kon Mari
Asta mi-a plăcut tare mult pentru că se aplică (aș putea spune cu mare succes) bărbaților iubiți din viața noastră. Împachetate în acest fel, puse în organizatoare de sertare, hainele pot fi scoase fără a le deranja pe celelalte. Which is geniouuuusss! E o metodă de organizare super-simplă, dar mai ales eficientă. Am fost la Miniso și m-am aprovizionat, dar găsiți organizatoare și la IKEA, la JYSK, pe Vivre.ro și sigur și în alte părți.
Pregătirea ținutelor pentru toată săptămâna
Asta cred că mi se pare cel mai tare truc. Mă rog, nu este truc, e o metodă de organizare de alfel foarte simplă. Verifici starea vremii pe săptămâna ce vine, agenda și te pui pe creat ținute. După ce ai făcut asta, pui umerașele în scară. Simplu, nu? Și eficient, vă zic eu, că am testat. Cu o singură mișcare, am luat tot ce-mi trebuie din dulap, prin urmare economisesc și timp dimineața. Căci, da, soțul meu poate confirma, mă mișc taaare greu dimineața.
Aranjarea hainelor pe rafturi
Aici sunt două metode: U și L. Sunt intuitive, nu e greu de înțeles, iar metoda este eficientă mai ales atunci când ai dulapuri adânci. Așa ai vizibilitate către toate hainele.
Bagajul pentru grădiniță
Acest ultim sfat este dedicat părinților, v-ați prins. Este o metodă simplă, care însă poate fi folosită și pentru pregătirea bagajelor de vacanță. Practic, pantalonii sunt baza: îi pui întinși și așezi lângă elastic împăturite și suprapuse restul hainelor din ținută. Și le împachetezi împreună. Adică vii cu pantalonii peste și bagi manșeta în elasticul de sus. Asta înseamnă că vei avea totul pregătit, cam cum e în cazul ținutelor pregătite pentru toată săptămâna. Poți folosi aceeași metodă și în cazul pregătirii ținutelor pentru copil, evident.
P.S.: Dulapul, cel mai greu de organizat
De ce v-am povestit toate cele de mai sus? Pentru că Diana a făcut un sondaj care arată că românii își doresc să fie mai organizați, dar nu prea știu cum. Cel mai greu ne vine să păstrăm ordinea în dulapul cu haine, dar cea mai greu de organizat cameră a casei este bucătăria. La polul opus se află dormitorul matrimonial și baia, unde organizarea pare să fie mai simplă.
La nivel de microorganizare a camerelor, aproape jumătate dintre participanții la sondaj spun că dulapul cu haine este cel mai greu de ținut organizat. Bătăi de cap dau și sertarele, cuierul și spațiile de depozitare ascunse (lada patului, tabureți, cufere etc.). Cei mai mulți români depozitează piesele vestimentare preponderent pe rafturi. Umerașele și sertarele sunt următoarele opțiuni. În ceea ce privește stilul de sortare, multora le este ușor să creeze categorii, seturi sau ținute.
Mai multe idei de organizare găsiți pe blogul Dianei, aici. Tot pe blog veți găsi și un amplu program de organizare, de 30 de zile, care include atât marile încăperi din casă, cât și organizarea în cele mai mici detalii, de la documente până la medicamente.
Spor la organizare!
2 Comments
[…] (Despre organizarea locuinței poți citi și aici: 5 super idei de organizare pe care le-am învățat de la Diana Mihăilă) […]
[…] Citește și: 5 super idei de organizare pe care le-am învățat de la Diana Mihăilă. […]