Ce trebuie să știi despre agentul imobiliar. Ca să te ajute, nu să te încurce

Inspiration - DesignTherapy

Știu că mulți evitați agenții imobiliari. Și eu am făcut-o mult timp. Pe bună dreptate. Avusesem experiențe cel puțin neplăcute cu indivizi care mă puneau să vizionez spații (nu le puteai numi case) insalubre sau total nepotrivite. Spuneam că vreau neapărat baie cu cadă, mă duceau la apartamente cu duș. Spuneam că nu vreau mobilă veche, mă duceau la case cu mobilă de peste 20 de ani care emana un miros de… știți voi. Ziceam zonă centrală, mă duceau spre Berceni. Ziceam metrou, era la 20 de minute de mers pe jos. And so on. Well, până am întâlnit agentul imobiliar adevărat. Căruia i-aș fi dat bani cu două mâini. A înțeles atât de bine ce vreau, încât am fost la punct ochit, punct lovit. Și a mai și negociat pentru mine. Acum, să vă împărtășesc din știința alegerii agentului imobiliar.

Eu mai sus discutam doar de închiriere, dar lucrurile se complică și mai mult unde e implicată o tranzacție, iar comisioanele sunt mult mai mari. „Un agent imobiliar poate face diferența între o tranzacție de succes și una eșuată, drept pentru care alegerea acestuia reprezintă un pas important în demararea procesului de tranzacție. Intermediarul ales trebuie să fie un profesionist în domeniu, cu bune calități de comunicator, dar și de negociator, ce respectă un cod etic și asigură clientului servicii la cele mai înalte standarde calitative”, zice Răzvan Cuc, Președintele RE/MAX România, de care sigur ați auzit.

Tot el, pentru a veni în sprijinul celor care oscilează în alegerea unui bun agent imobiliar, ne ajută cu un ghid. Câteva întrebări necesare pentru stabilirea unei colaborări de succes în acest caz:

Ce trebuie să știi despre agentul imobiliar

  1. Care este experiența pe care o aveți ca agent imobiliar?

 Un agent imobiliar experimentat, care a încheiat numeroase tranzacții de succes, are o viziune amplă asupra pieței imobiliare și oportunităților existente, drept pentru care poate oferi recomandări personalizate clienților săi. Totodată, acesta va ști să promoveze în mod corespunzător o proprietate destinată vânzării sau să propună acele imobile care se potrivesc cel mai bine cerințelor cumpărătorilor.

  1. Câte tranzacții imobiliare ați intermediat în ultimii ani în zona proprietății pe care o vând sau cumpăr?

 Cunoașterea zonei și a specificului ei de către agentul imobiliar ales este deosebit de importantă, mai ales în orașele mari, unde fiecare cartier poate avea specificul lui. Un agent imobiliar cu experiență pe zona vizată poate oferi detalii esențiale în legătură cu aceasta, printre care lucruri mai puțin știute despre împrejurimi și locatarii săi, oferind argumente în plus în cadrul negocierii sau, dacă vorbim despre achiziționarea unei locuințe, poate propune o proprietate conformă cu cerințele clientului, dar mai avantajoasă din unele puncte de vedere (al prețului, dar nu numai).

  1. Care este prețul pe care îl considerați rezonabil pentru vânzarea proprietății mele sau pentru cerințele pe care le am în calitate de cumpărător?

Atunci când vorbim despre tranzacții imobiliare, indiferent că vorbim despre cumpărarea sau vânzarea unui apartament, fiecare client își propune o sumă de tranzacționare, bazată pe dorințele sau cunoștințele sale legate de tranzacționările pe zona respectivă. Agentul imobiliar va avea mai multe informații și va ști să facă o evaluare a proprietății în funcție de piață și alte criterii obiective și relevante. 

4.Ce instrumente de promovare utilizați?

În cazul vânzării unei locuințe, instrumentele de promovare pe care agentul imobiliar le are la dispoziție sunt esențiale deoarece prin intermediul acestora, respectiv prin impactul acestora asupra publicului țintă, se pot atrage acei clienți calificați, potențiali cumpărători. 

Agentul ar trebui să beneficieze de un mix de instrumente de promovare, format din site propriu al agenției (ideal ar fi ca acesta să fie unul cunoscut), rețea personală bogată și acces la marile portaluri naționale de anunțuri imobiliare.

  1. La ce baze de date aveți acces?

În cazul în care clientul dorește să cumpere o proprietate, agentul trebuie să aibă acces la un număr cât mai mare de proprietăți, din care să poată propune variante cât mai apropiate de cerințele primite. Astfel, o bază de date cât mai mare este importantă, pentru a-i asigura clientului posibilitatea de a selecta proprietatea dorită dintr-o gamă variată de oferte.

agent imobiliar

Disponibilitatea agentului imobiliar

  1. Cum vom ține legătura? Când vă pot contacta pentru un update cu privire la oportunitățile identificate?

Întrucât agentul imobiliar este partenerul clientului pe durata derulării contractului, în special în cazul reprezentării exclusive, comunicarea cu acesta este foarte importantă. Intervalul orar pentru contactare pe parcursul colaborării, precum și modul în care acesta alege să comunice cu clienții, pot fi criterii pe care clientul le poate lua în considerare atunci când își alege agentul imobiliar.

7. Ce criterii ar trebui să iau în considerare atunci când cumpăr un apartament?

Pe lângă propriile criterii pe care orice persoană le are atunci când își alege locuința dorită, avantajul parteneriatului cu un agent imobiliar constă și în recomandările oferite de acesta, care vede lucrurile din perspectiva pieței. Așadar, ar fi interesant de întrebat ce consideră el ca avantaje și la ce ar trebui să fie atent clientul atunci când achiziționează locuința. Un răspuns sincer, cu recomandări personalizate, denotă deschidere din partea agentului, respectiv dorința acestuia să încheie o tranzacție corectă.

Sper că toate aceste informații v-au fost de folos. Evident, nu trebuie să faceți un interviu. Doar să fiți atenți la aceste aspecte atunci când apelați la o agenție imobiliară pentru a vă ajuta să închiriazi, să achiziționați sau să vindeți o proprietate. 

Share This Post!