Încă lucrați de acasă? Eu am fost zilele trecute la birou și, recunosc, mi s-a părut tare ciudat. Și tare liniște. M-am bucurat să găsesc ușor loc de parcare și să nu mă întâlnesc cu nimeni până am intrat în spațiul safe al biroului. Aici avem – din fericire – o suprafață destul de mare pentru a ne distanța. Dar îmi amintesc birourile în care am mai lucrat și unde principiul de bază era să fim cât mai mulți într-un spațiu cât mai mic. Principii anulate complet de noul coronavirus. Un studiu Human Performance Development International care mi-a căzut azi în mână spune că angajații vor continua ca, aproximativ 40% din timp, să își desfășoare activitatea de acasă, cel puțin până la sfârșitul lui 2020. Cum vor arăta în acest caz birourile? Și cât de safe va fi să ne întoarcem în ele?
Un studiu recent, realizat de Gensler Research Institute, arată că doar 1 angajat din 8 și-ar dori să continue să lucreze exclusiv remote. 74% spun că își doresc să revină la birou pentru socializare, în timp ce 55% declară că lucrul în echipă și colaborarea sunt dificile în condiții de muncă de acasă.
Workspace Studio, companie specializată în soluții de fitout și mobilier de birou orientat către design ergonomic human–centric și partener unic acreditat al Herman Miller în Romania, a elaborat un eBook (se poate descărca gratuit de pe link) cu recomandări pentru revenirea în siguranță la birou a angajaților. Mai jos, câteva idei:
Profită de orice spațiu
Cum prea multe ședințe nu se vor mai ține în sălile de conferințe, reutilizarea acelui spațiu pentru acomodarea unor birouri nu e deloc o idee rea. Mai ales că nici nu e costistoare. E o soluție pe termen scurt, însă, pe termen lung, cel mai probabil nu se va putea menține.
Întregul aspect al birourilor se va schimba. Zonele de relaxare, de întâlnire, spațiile pe care le-au gândit managerii preocupați de wellbeingul angajaților se transformă. Sigur, trebuie regândite, reinventate. Probabil că anul viitor pe vremea aceasta, lucrurile vor fi reintrat în normal. Cel puțin din punct de vedere al distanțării sociale, căci economic nu știm ce va fi.
Work from home în condiții optime
O politică flexibilă de lucru de acasă asigură atât confortul psihologic al angajaților, cât și contextul pentru reducerea densității din birouri. Și va fi necesară în lunile ce vor urma. Pentru a asigura menținerea productivității în condiții de muncă la distanță, companiile trebuie să susțină amenajarea unor stații de lucru ergonomice pentru angajații care lucrează remote.
Companii care în mod tradițional sunt preocupate de starea de bine a angajaților lor au acordat deja stimulente financiare sau au finanțat parțial achiziții pentru biroul de acasă. Creșterea vânzărilor de scaune ergonomice Herman Miller, pe segmentul de clienți finali, deci pentru biroul de acasă, a depășit 200% lunile acestea. Interesul general pentru produse ergonomice –birouri electrice, scaune, panouri –pe acest segment s-a triplat –spune Horațiu Didea, de la Workspace Studio.
Eu am făcut testul despre care vorbește Workspace Studio mai sus. Stau destul de bine, dar asta pentru că mi-am dorit un spațiu de lucru ergonomic și confortabil dinainte de pandemie. Productivitatea ridicată a fost mereu importantă pentru mine datorită timpului limitat. E greu să fii productiv la 5 după-amiaza când deja la 4 ești în drum spre grădiniță. Dezavantajele antreprenoriatului. Sau freelancingului. Îi zicem oricum.
Voi? Cum vă descurcați cu work from home? Vă veți întoarce la birou?