Arhitectura unui proiect ambițios: Drumul Taberelor unește taberele

Lifestyle Therapy - DesignTherapy

Cred că mulți dintre cei care vin în București din provincie ajung să locuiască prima dată în zona Militari – Drumul Taberei. Locuințele sunt erau mai ieftine, transportul în comun bunicel, ceva verdeață dacă nimereai zona potrivită, mai aproape de facultate dacă făceai Politehnica, dar nu numai și tot așa. Apoi Drumul Taberei devenea alegerea potrivită dacă voiai o familie. Parc, spațiu verde mai mare decât în alte zone, centre comerciale. Am amintiri frumoase legate de zona aceasta (nu și de tramvaiul 41, dar asta e altă poveste). Și, ce e mai fain abia acum urmează. 

Mulți dintre cei care au venit în Capitală s-au plâns că aici nu-și cunosc vecinii. Că nu e locul potrivit unde să te împrietenești cu oamenii cu care împarți cartierul. Dacă voiai comunitate, erai trimis înapoi în orașul de unde ai venit. Sau, dacă te lasă buzunarul, într-un cartier rezidențial, mai la marginea (sau în afara orașului). Și chiar am mulți prieteni care îmi spun că sunt mai fericiți de când s-au mutat în satele de pe lângă București pentru că… au vecini faini. Ei, și așa ajung la ceva ce se întâmplă acum în Drumul Taberei.

Centrul Comercial Auchan Drumul Taberei se va transforma în Drumul Taberelor. Dincolo de anunțul PR-istic, vor de fapt să reînvie comunitatea. Să aducă mai aproape vecinii. Și, aș adăuga eu, o fac într-un loc fain. Așa cum spun și reprezentanții centrului comercial, asistăm la o schimbare importantă în România: redescoperirea ideii de comunitate și puterea ei; oamenii încep să se strângă în jurul unui scop comun, încep să colaboreze cu credința că pot schimba în bine lucrurile din jur. Nu e simplu, nu, nu, dar e tare plăcut.

Un logo ca un cartier

În primul rând, brandul își dorește să schimbe ideea de cartier gri. Și a pornit de la logo. Care e vesel, colorat și are forma cartierului. Nice, nu? Ce mi se pare interesant este faptul că elementele care formează noua identitate a centrului comercial au reieșit în urma interviurilor și a dialogului inițiat pe un eșantion reprezentativ al locuitorilor din cartierul Drumul Taberei în perioada iulie – septembrie 2017. Și uite așa fiecare dintre culorile prezente în logo reprezintă un atribut asociat cartierului: de la turcoazul transparent al lacului din parcul Moghioroș, la verdele oazele de natură din mijlocul cartierului, la portocaliul fațadelor. Zonele diferite se unesc şi se întâlnesc la îmbinarea arterelor principale, redând ideea de conexiune, de împreună.

Logo-ul arată așa: 

Un spațiu care arată bine și în care te simți bine 

Transformarea include și conceptul arhitectural, unde spații noi au fost gândite special pentru socializare și comunicare – food court, spații de bibliotecă, relaxare, sport, locuri de joacă și un community hub unic în România, prin prisma faptului că există într-un centru comercial și are scopul de a servi drept platformă de activare civică urbană a unei comunități în devenire.

Mi se pare un lucru esențial, mai ales că toate huburile sunt concentrate în zona de centru-nord a orașului, nicidecum aici. Cumva Drumul Taberei este ușor nedreptățit de acest lucru, sunt convinsă că sunt o mulțime de antreprenori sau freelanceri care își doresc să poată lucra dintr-un astfel de spațiu. Numai câți bloggeri faini știu eu! Iar acum, Drumul Taberelor, prin noul concept, va oferi tocmai această oprtunitate.

Ca urmare, Drumul Taberei își propune să dea culoare cartierului și prin noile servicii și spații oferite să îi facă pe oameni să reacționeze și să relaționeze. Eu zic că este un concept tare ambițios, să treci de la cartier la comunitate, de la un spațiu destinat shoppingului (în care uneori mai mult te enervezi) la un spațiu destinat comunității, celor ca tine de altfel. Și mai ales să faci ca spațiul respectiv să arate ca unul urban, nu un spațiu doar functional, ci care să placă ochiului, să relaxeze, să te ducă într-o zonă de confort nu doar fizic, ci și psihic. Îmi place nu doar vocabular cromatic, care se înscrie în întreaga idee a noului concept, ci și faptul că se vede cu ochiul liber că s-a lucrat intens și cu profesioniști pentru a arăta așa:

La final vă mai spun atât: esențial este că toți oamenii implicați în acest proiect, de la cei care l-au gândit și îl implementează, până la orice locuitor al cartierului, nu doar primește, ci și oferă ceva. Fie doar și un zâmbet sau 5 minute din timpul său.

Un exemplu care ilustrează acest fapt: masa comunitară, un eveniment de bucătăreală împreună organizat la Centrul Comercial, unde s-au unit toate taberele. Adică locuitorii cartierului, indifferent de zonă, au venit la Drumul Taberelor cu mere, nuci, stafide și au gătit cot la cot cu reprezentanți ai magazinului, cu bucătari vestiți și cu vedete. Apoi au mâncat împreună, ca într-o… ați ghicit, adevărată comunitate. Eu zic că astfel de evenimente și întâmplări sunt binevenite și ne învață câte ceva despre noi, despre cum să împărțim, să fim mai buni și mai implicați.

Identitatea “Drumul Taberelor” ne-a plăcut și ne-a intrigat. Era despre Drumul Taberei, însă introducea o noțiune nouă – taberele – și am vrut să aflăm ce cred oamenii cartierului despre aceasta. Reacțiile lor, care au reieșit în urma unui amplu studiu calitativ și cantitativ pe care l-am făcut, ne-au încurajat și au contribuit la definitivarea identității noului brand. Suntem încântați de rezultatul final, care îmbină elemente identitare locale cu un suflu nou, urban, menit să ofere clienților timp de calitate și de socializare, a declarat Sofia Teleanu, Marketing Manager Immochan Romania.

 

Share This Post!

9 Comments

  • Tu ce faci când te apucă nostalgia? | DesignTherapy octombrie 31, 2018 at 10:36 am

    […] Drumul Taberelor sărbătorește acest lucru alături de comunitate. Am mai scris despre asta aici. Și recunosc că îmi place când un business atât de mare se implică activ în viața […]

  • Pinky iulie 2, 2018 at 3:37 pm

    Tare. Păcat ca nu se fac mai des chestii misto, poate așa n-ar mai fi așa mare aglomerație, ca sa nu sic isterie.

  • Alex Nanes iulie 2, 2018 at 3:36 pm

    Dacă se deschide hub, in sfârșit pot sa lucrez de acasa. In fine, de peste drum de casa, but Close enough.

  • Paul R. iulie 2, 2018 at 3:35 pm

    Am citit și eu abia acum, sper ca vor mai face, ca am ratat evenimentul! :))

  • Mihai Andrei iunie 24, 2018 at 7:16 am

    Dacă se deschide hub, eu sunt primul acolo.

    • DesignTherapy iunie 27, 2018 at 8:21 am

      Cu siguranta va fi 🙂 Stay tuned!

  • Leny iunie 24, 2018 at 7:16 am

    Eu as vrea sa văd cum va arata și peste un an tot proiectul…

  • Maria Vintila iunie 24, 2018 at 7:15 am

    Eu locuiesc in Drumul Taberei și in afara de Parcul Moghioros și Pisicina de lângă nu prea ai ce face, traficul te omoară când vrei sa ieși de acolo și metroul… când o fi gata și ăla! Ce vreau sa zic e ca un proiect ca asta e binevenit. Doar sa fie pe bune, nu doar acum, o campanie de PR!

    • DesignTherapy iunie 27, 2018 at 8:22 am

      Asa pare. Nu avem motive sa ne indoim pana acum 🙂