Acum câteva săptămâni/luni am decis că e vremea să schimbăm mașina. Motive se găsesc o mie, enumăr doar: greu de parcat (pentru mine, că soțul meu o parchează cu ochii închiși), greu de strecurat (e totuși SUV), greu cu consumul (automată, 2012, București – I rest my case). Și uite așa am început să facem research. Soțul meu (pe care acum îl bănuiesc că a vrut să fugă de asta) a zis: trebuie să-ți placă ție, pentru că tu o conduci cel mai mult. Oh well… și iată ce s-a întâmplat:
1.Alege un brand pentru mașina nouă. M-am dus prima dată la Hyundai. Că pe ală îl știam și a fost the common sense choice.
2. Alege un model de mașină. Am mers pe Kona. Frumos, elegant, ușor de condus. Îl luăm!
3. Fă calcule. Verifică și consumul. Hm, nu-l mai luăm.
4. Mergem la Toyota. Dealer nașpa, nepăsător.
5. Mergem la Honda. Foarte simpatic. Mașini frumoase. Mie îmi plac alea sport. Zici că am 23 de ani… Una peste alta, ORICE variantă se conduce ușor, frâna cam sensibilă, era să-mi dau soțul cu nasul de bord de vreo trei ori.
6. Test drive cu Honda. Superb Civicul sport. Dar vrem dotare Sport Plus.
7. Dotarea Sport Plus se constată a fi peste buget.
8. Mergem la Mazda. Frumoasă 3, frumoasă CX3.
9. CX3 e mică, deși pare mai mare. Iar noi avem cățel, purcel, copil adică și scaun, bicicletă etc.
10.Hai să vedem un hatchback. Mmm, preeeeeety! Designul este superb, retro, într-un contrast fain și subtil cu caroseria. Ce dotări are… aproape că nici nu mai contează, dar chiar și pe varianta de start nu stă rău deloc. Dacă vrei însă finisaje premium, ajungi direct la varianta de top și trebuie să iei toooot.
11.Cum ziceam: are bord frumos, o luăm?
12. Peste buger pe varianta de echipare pentru tute lady ca mine, adică cu #cinșpemiidesenzoricaresatiparchezemasinasinguri.
13. Am auzit o reclamă la BMW rulate! Mergem?
14. Să trecem peste faza cu BMW=cocalari. Mașinile astea sunt chiar foarte mișto.
15. Uuu, un GT superb! În buget! Doar 80.000 km! (cine a avut BMW știe că asta înseamnă mai nimic pentru câte sute de mii de km poate duce mașina aceasta).
16. Guess what. E sport, iar la cei nici 1,60 m NU VEZI DE BORD!
17. Cele care ne plac nouă sunt peste buget. Și ba au tapițerie roșie (wtf man, was it owned by a pimp!?), ba maro (nu crem, maro #kkniu).
18. Hai la Toyota.
19. Hai să vedem alte rulate.
20. Hai înapoi la Honda.
21. E o ofertă super tare la Unicredit – 1,99% dobândă la leasing. Până acum am găsit-o la Mazda și Toyota.
Mașini frumoase, mașini… mai puțin frumoase
22. Hybridele sunt cool. Dar Toyota CHR e urâtă, vere! În spate ai un gemuleț ca de închisoare. La ce s-or fi gândit oamenii ăia când au făcut designul? E totuși o mașină măricică, deci ar merge de familie. Dacă ai copil 5 ani +.
23. Când în fișă scrie că o mașină consumă x în oraș, mai pui 2 procente. Ca să ai o vedere clară.
25. Întotdeauna urcați-vă în spatele șoferului ca să evaluați spațiul corect.
26. O mașină frumoasă este doar o mașină frumoasă.
27. Decizia de cumpărare se va lua emoțional dacă nu ai un buget suficient de mare încât să poți lua o decizie obiectivă.
28. Nu ne-am luat mașină…
În loc de concluzie
Lista de mai sus nu conține 400+ itemuri. Dar nici nu e nevoie. Vă dați seama că saga continuă. E dificil să alegi o mașină care să consume și puțin, să se potrivească și stilului a doi oameni cu preferințe de condus diferite (da, despre mine și C. vorbesc), să ai și loc pentru copil, și pachet de siguranță, și, și, și… și să fie și în bugetul cu care ai plecat la drum. Mașinile nu sunt ieftine, deși așa fac să pară reclamele de la TV. Sper să ne luăm în curând o mașină, ca să scăpăm de o grijă. Și de dezbateri. Zău sunt mai bune alea politice. Asta cu mașina chiar nu mai e fun.