De la un câmp sinistru, cu 2-3 clădiri de business și zero experiențe urbane, zona Aurel Vlaicu – Pipera s-a transformat în nici 10 ani într-un centru de business dinamic, care oferă surprize peste surprize. Una dintre acestea este restaurantul Solt Dining, descoperit de curând, care m-a cucerit prin atmosfera hygge. Restaurantul oferă o experiență premium casual într-un spațiu de inspirație nordică, adresându-se atât segmentului de business și antreprenorilor din zona de nord a Capitalei, dar și călătorului modern care experimentează cultura urbană.
Pe vremea când lucram în Pipera, singura variantă de fine dining era restaurantul unei benzinării. Covrigii de la metrou dispăreau în weekend, din când în când convingeam vreun coleg să dea o fugă la IKEA, dar cam atât. O întâlnire business? Nici vorbă. Ani mai târziu, Pipera – Aurel Vlaicu se conturează ca o zonă de business puternică. Și, din fericire, cu mult mai multe variante pentru o ieșire la masă, chiar și una gourmet.
Una dintre aceste variante este Solt Dining, restaurantul inaugurat în incinta Courtyard Bucharest Floreasca, cel mai nou hotel sub brandul Marriott, deschis de Apex Alliance Management.
Design și atmosferă hygge
Mi-a plăcut tare mult designul acestui restaurant aflat în inima traficului îngrozitor de pe Șoseaua de Glucoză/Dimitrie Pompeiu. Tonurile de albastru-turcoaz, materialele naturale, table maths din piele. Lemn, fier forjat, ferestre largi care lasă lumina naturală să pătrundă. Mese cu scaune, dar și canapele, mese înalte cu scaune de bar, toate aceste elemente fac ca un restaurant mediu ca dimensiune să nu fie deloc plictisitor. Poți lua masa în decoruri diferite, în funcție de partener(i). De design s-a ocupat Cumulus, cei care au semnat de altfel amenajarea întregului hotel.
Meniu la fel de hygge
Solt Dining prin chef Alin Berba oferă un meniu de inspirație new nordic. Adică rețete tradiționale, cu ingrediente locale, interpretate în stil contemporan. Sună ciudat? Mai concret înseamnă cheescake cu urdă și cătină, orez cu lapte și mămăligă prăjită, mangaliță cu crumble de cârnați de Pleșcoi, supă cremă de dovleac și multe altele în aceeași notă. De fapt, greșesc.
Meniul nu este unul vast, dimpotrivă. Este un meniu de dimensiuni reduse, dar bine închegat, iar aceste dimensiuni vin din faptul că ingredientele premium, locale, sunt chiar esențiale în meniu. Prin urmare, ar trebui să ne așteptăm la adaptări dese ale meniului, în funcție de sezonalitatea ingredientelor.
Așa cum spune chef Berba, Solt Dining se străduiește să răspundă așteptărilor atât unui antreprenor sau manager local, cât și călătorului modern de astăzi. În concluzie, odată testat meniul (de două ori), pot spune că este o destinație must try atât pentru turiștii de business, cât și pentru cei care vor să testeze o experiență culinară de excepție, cu ingrediente locale, premium, reinterpretate într-o manieră contemporană, neașteptată. Prețurile sunt mid range. De exemplu, un meniu de prânz, cu un starter + fel principal sau fel principal + desert (pe care sigur îl veți împărți pentru că porțiile sunt mari) costă 50 de lei.
Cum arată Solt Dining în Vilnius
Recunosc că mi-a plăcut mult ideea ca un lanț american să se lase pe mâna ingredientelor locale. Conceptul este același ca în restaurantul Solt Dining de la Vilnius, cel care a inspirat și varianta bucureșteană.
De altfel, dezvoltatorul este același, compania lituaniană Apex Alliance care a investit 22,5 de milioane de euro în Courtyard. Mai multe despre hotel am scris aici. De remarcat că investitorul lituanian va mai deschide două hoteluri în 2020, tot sub brandul Marriott: Moxy – un hotel pentru Millenials, care promite să fie ceva inedit pe piața din România, și Autograph – un hotel de 5 stele, în centrul Capitalei, care va avea cel puțin două restaurante.
Iar dacă vreți să vedeți varianta lituaniană a lui Solt, iată câteva imagini.
Voi ce restaurante designish îmi recomandați în București?