Știai că anual se fabrică peste 60 de milioane de mașini? Uneori am impresia că jumătate s-au livrat la București… Că e haos în traficul din București știe oricine, dar parcă toamna aceasta e un pic mai mai mult decât de obicei. Când te urci la volan aproape că-ți vine să iei un xanax (evident, contraindicat) pentru că știi că te vei enerva. De fiecare dată, oricât de calm ai fi. Și oricât de prevăzător ai conduce. Studiile arată că petrecem 5 luni din viață așteptând la semafor, așa că nu e de mirare că mulți își pierd răbdarea. Și cred că Universul m-a targhetat, astfel încât în ultimele luni am tot învățat lucruri despre mașini, condus și… asigurări.
În octombrie am fost la un Curs de cunoaștere a automobilului cu noțiuni de conducere preventivă, dedicat părinților, la Titi Aur. Am scris despre asta aici. Acum câteva zile, am cunoscut un vlogger simpatic care vorbește în termeni destul de umani despre conducerea mașinii. Răzvan Bălănescu, de 99 vehicles. Și cum totul se întâmplă pe YouTube… pe canalul lui găsești de la cum să-ți reglezi scaunul, astfel încât să ai o poziție corectă la volan, până la cum să te porți cu o cutie manuală ca să nu o strici prea repede, despre ulei, despre cum să-ți cauți o mașină SH sau nouă în funcție de buget și tot felul de informații. Ar fi utile și pe un podcast. Mi s-a părut interesant video-ul cu cauzele producerii accidentelor, ceea ce mă duce la următoarea coincitență. Fericită. Că tot aveam de făcut CASCO la mașina familiei.
Când te trezești cu mașina lovită în parcare
Când vine vorba de asigurarea mașinii, de câte ori ai avut răbdare să citești tot? Bifezi 2-3 chestii și speri că nu ai ratat nimic important. Motiv pentru care atunci când am plecat în concediu habar nu am avut că aș fi putut face o asigurare pentru mașină, doar pentru perioada vacanței. Asistență rutieră și nu numai, lucruri care ne-ar fi scutit de niște bătăi de cap.
La fel de importantă mi se pare asigurarea pentru pasageri, chiar și când tu ești responsabil de un accident, pentru bagaje și lista poate continua. Cică poți să-ți faci o asigurare personalizată, după nevoi și buget, iar the woman for the job a fost pentru mine Alexandra Brătescu, de la Ritter. Și dacă uneori diferența dintre CASCO și RCA pare doar de buget…. Alexandra a explicat la fel de simplu: asigurarea CASCO ne ține departe de alte cheltuieli suplimentare, protejând propria mașină, în timp ce polița RCA acoperă numai daunele pe care le provocăm altora.
Recunosc că ideea de CASCO a devenit o obsesie după ce am văzut pe geamul de la birou cum un BMW a lovit un Audi parcat pe stradă când lua curba. I-a spart un far, l-a zgâriat, șoferul nici nu s-a dat jos din mașină.
Prima amendă pentru viteză
Fun fact: prima amendă dată în Marea Britanie a fost pentru 8 km/oră, în 1896. Limita de viteză era 3 km/oră, chiar sub viteza medie cu care merge un om. Mai mult decât atât, pietonii erau avertizați că vine o mașină de către o persoană care mergea în fața mașinii fluturând un steag roșu. Amenda a fost de 1 shilling.