Ne petrecem mare parte din timp la birou. De fapt, cea mai mare parte. Asta se întâmplă nu doar când ești angajat, ci și când lucrezi pe cont propriu sau pornești un business. Așa cum spunea un amic, să fii antreprenor înseamnă să muncești 12 ore pentru tine ca să nu muncești 8 pentru alții. Well, indiferent de situație, dacă viața ta se desfășoară la birou cel puțin 8 ore pe zi (deci o treime), atunci vreau să-ți fac cunoștință cu conceptul Living Office. Așa cum spuneam în titlu, ne referim practic la cum să amenajezi un birou în care vrei să muncești, nu doar trebuie să faci asta. De ce? Pentru a crește productivitatea și nivelul de satisfacție, desigur. Sunt strâns legate.
Ce este Living Office și ce poate face pentru tine
Poate un spațiu de birouri să-ți încarneze viziunea și să te ajute să-ți atingi prioritățile la serviciu? Poate să ofere informații despre cine ești tuturor celor care îi trec pragul? Poate fi personalizat pentru a răspunde exigențelor fluctuante ale activității pe care o desfășori acolo? Bineînțeles că poate, însă majoritatea nu o fac. Majoritatea spațiilor de birouri oferă o soluție standardizată și uniformă care să se potrivească și următorilor chiriași. Living Office oferă o metodologie.
Am făcut cunoștință cu conceptul Living Office la Workspace Studio, o firmă românească, care asigură mobilier și soluții la cheie pentru birouri. Am fost convinsă de biroul lor, de fapt. De ce? Amenajatca un showroom, este complet funcțional și îți permite practic să testezi o mulțime de soluții direct la ei. Observi cât de ok sunt oamenii de acolo, cum discută, lucrează, se relaxează și cam înțelegi cum funcționează și acest concept.
Living Office pornește de la premisa că fiecare business este diferit și că spațiul poate fi folosit ca un instrument puternic pentru a exprima cultura unică a unei organizații și pentru a-i transforma în realitate ambițiile sale unice. Tocmai de aceea, Living Office nu este o soluție generică. Și pornește de la 10 activități care există în orice spațiu de lucru. Da, sigur că există contemplare, discuții relaxare. La fel cum există lucru individual, ședințe, prezentări, întâlniri. Dar vă explic grafic mai jos:
10 activități comune în orice spațiu de birou
10 configurații pentru orice activitate de birou
Pornind de la aceste activități, prin conceptul și metodologia Living Office au fost create 10 configurații distincte pentru spațiul de lucru. Fiecare configurație prezintă o soluție spațială care ia în calcul aranjamentul optim al împrejurimilor, al instrumentelor, precum și al mobilierului pentru a stimula optim activitățile colegilor și ale echipelor, în moduri fundamentale pentru aceștia, după cum a explicat Horațiu Didea, managerul Workspace Studio. Iată-le:
Adaptat nevoilor tale
Fiecare spațiu poate fi configurat plecând de la aceste nuclee și combinându-le. Unele sunt configurări de care ai nevoie, altele intră în categoria nice to have, dar care contribuie la crarea un mediu de lucru plăcut. Pentru că, dincolo de orice, trebuie să recunoaștem. La birou trăim, nu doar muncim. Așa că avem nevoie de spații în care concentrarea să se împletească natural cu relaxarea. Iar pentru mai multe informații vizavi de Living Office personalizat, puteți vorbi la sursă, adică la Workspace Studio.