Cum să amenajezi un birou în care vrei, nu trebuie, să muncești

Office Therapy - DesignTherapy

living office

Ne petrecem mare parte din timp la birou. De fapt, cea mai mare parte. Asta se întâmplă nu doar când ești angajat, ci și când lucrezi pe cont propriu sau pornești un business. Așa cum spunea un amic, să fii antreprenor înseamnă să muncești 12 ore pentru tine ca să nu muncești 8 pentru alții. Well, indiferent de situație, dacă viața ta se desfășoară la birou cel puțin 8 ore pe zi (deci o treime), atunci vreau să-ți fac cunoștință cu conceptul Living Office. Așa cum spuneam în titlu, ne referim practic la cum să amenajezi un birou în care vrei să muncești, nu doar trebuie să faci asta. De ce? Pentru a crește productivitatea și nivelul de satisfacție, desigur. Sunt strâns legate. 

Ce este Living Office și ce poate face pentru tine

Poate un spațiu de birouri să-ți încarneze viziunea și să te ajute să-ți atingi prioritățile la serviciu? Poate să ofere informații despre cine ești tuturor celor care îi trec pragul? Poate fi personalizat pentru a răspunde exigențelor fluctuante ale activității pe care o desfășori acolo? Bineînțeles că poate, însă majoritatea nu o fac. Majoritatea spațiilor de birouri oferă o soluție standardizată și uniformă care să se potrivească și următorilor chiriași. Living Office oferă o metodologie. 

Am făcut cunoștință cu conceptul Living Office la Workspace Studio, o firmă românească, care asigură mobilier și soluții la cheie pentru birouri. Am fost convinsă de biroul lor, de fapt. De ce? Amenajatca un showroom, este complet funcțional și îți permite practic să testezi o mulțime de soluții direct la ei. Observi cât de ok sunt oamenii de acolo, cum discută, lucrează, se relaxează și cam înțelegi cum funcționează și acest concept.

Living Office pornește de la premisa că fiecare business este diferit și că spațiul poate fi folosit ca un instrument puternic pentru a exprima cultura unică a unei organizații și pentru a-i transforma în realitate ambițiile sale unice. Tocmai de aceea, Living Office nu este o soluție generică. Și pornește de la 10 activități care există în orice spațiu de lucru. Da, sigur că există contemplare, discuții relaxare. La fel cum există lucru individual, ședințe, prezentări, întâlniri. Dar vă explic grafic mai jos: 

10 activități comune în orice spațiu de birou

Șueta – interacțiune întâmplătoare și improvizată între doi colegi.
Discuția este o interacțiune cu un obiectiv clar într-un grup de colegi
pentru a dezbate un anumit subiect.
Ședința creativă stimulează grupul să vină cu idei noi și conținut inedit.
Divide et impera are loc atunci când membrii echipei ocupă un spațiu colaborativ pentru a lucra la părțile care le revin sau la un proiect mai mare.
Ședința urgentă are loc atunci când o echipă trebuie să discute o chestiune urgentă sau să dezbată și să primească instrucțiuni pentru un plan de acțiune.
Lucrul creativ are loc atunci când o persoană interacționează cu conținutul specific rolului său și îl apropie de forma sa finală.
Analiza și răspunsul apar ca reacție la fluxul de e-mailuri, de apeluri telefonice și de mesaje care contribuie la bunul mers al activității.
Prezentarea este o sesiune de informare planificată pentru echipă, cu sau fără clienți.
Încălzirea și relaxarea au loc înainte și imediat după o întâlnire formală programată.
Contemplarea este o ocazie pentru un coleg să-și întrerupă activitatea și să reflecteze la ea sau s-o ignore câteva momente pentru a se destinde.

10 configurații pentru orice activitate de birou

Pornind de la aceste activități, prin conceptul și metodologia Living Office au fost create 10 configurații distincte pentru spațiul de lucru. Fiecare configurație prezintă o soluție spațială care ia în calcul aranjamentul optim al împrejurimilor, al instrumentelor, precum și al mobilierului pentru a stimula optim activitățile colegilor și ale echipelor, în moduri fundamentale pentru aceștia, după cum a explicat Horațiu Didea, managerul Workspace Studio. Iată-le:

Grupul Hive este văzut în general ca o grupare de stații de lucru și creează un loc în care mai mulți colegi pot să-și desfășoare activitățile individual sau în echipă.
Separeul Haven este un spațiu de dimensiuni reduse unde poți să te concentrezi pentru a-ți finaliza munca, fără întreruperi. Poți veni aici și pentru a te liniști într-o pauză.
Spațiul Clubhouse este o zonă de lucru potrivită pentru o echipă care lucrează la un proiect specific pe termen lung.
Configurația Cove se prezintă ca un spațiu compact în apropierea unor puncte de lucru sau a unor zone comune și le permite colegilor să se adune și să interacționeze unul cu celălalt pe o perioadă scurtă.
Un Forum este conceput pentru a facilita prezentările de conținut.
Jump Space este compus din puncte de lucru foarte accesibile care îți permit să rămâi ocupat atunci când ai o fereastră între două activități.
Living Office
Configurația Landing este o zonă deschisă, cu birouri și taburete înalte, chiar lângă spațiul Meeting Space sau Forum.
Living Office
Configurația Meeting Space este concepută pentru a facilita diseminarea de informații: poți să prezinți în fața unui grup sau să discuți interactiv cu colegii.
Living Office
Plaza este nucleul dinamic și plin de viață al întregului aranjament, locul în care colaboratorii pot lua intuitiv pulsul organizației.
Living Office
Spațiul Workshop este configurația ideală pentru cei care lucrează în echipă pentru a veni cu idei noi și pentru a avansa cu lucrul.

Adaptat nevoilor tale

Fiecare spațiu poate fi configurat plecând de la aceste nuclee și combinându-le. Unele sunt configurări de care ai nevoie, altele intră în categoria nice to have, dar care contribuie la crarea un mediu de lucru plăcut. Pentru că, dincolo de orice, trebuie să recunoaștem. La birou trăim, nu doar muncim. Așa că avem nevoie de spații în care concentrarea să se împletească natural cu relaxarea. Iar pentru mai multe informații vizavi de Living Office personalizat, puteți vorbi la sursă, adică la Workspace Studio. 

Share This Post!